Potrzebujesz pomocy lub konsultacji w zakresie wdrożenia Consent Mode v2?
Skontaktuj się z nami, a z pewnością Ci pomożemy!
Zajmiemy się wdrożeniem Consent Mode za Ciebie! Jako WP-Opieka posiadamy status oficjalnego Partnera Google, co gwarantuje wysoką jakość świadczonych przez nas usług.
Napisz do nas!
W miarę jak przepisy dotyczące ochrony danych osobowych stają się coraz bardziej restrykcyjne, firmy reklamowe i właściciele stron internetowych muszą dostosować się do nowych wymogów dotyczących prywatności użytkowników. Jednym z najważniejszych aspektów tego procesu jest zapewnienie, że reklamy online są wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy wyrazili na to zgodę. W odpowiedzi na te wyzwania, Google Ads wprowadził innowacyjne rozwiązanie w postaci Consent Mode v2.
Consent Mode to rozwiązanie stworzone przez Google, które umożliwia reklamodawcom dostosowanie swoich działań reklamowych do poziomu zgody na przetwarzanie danych osobowych wyrażanej przez użytkowników. Jest to kluczowy krok w kierunku zrównoważonego i zgodnego z przepisami modelu reklamowego online. Dowiedz się czym dokładnie jest Consent Mode v2, jak działa i dlaczego wdrożenie go na Twojej stronie internetowej stało się koniecznością!
Consent Mode v2 obowiązkowy od marca 2024!
Dostosuj swoją stronę do wymogów prawnych i nie martw się swoimi kampaniami reklamowymi.
Consent Mode v2
Definicja
Consent Mode v2 to najnowsza wersja rozwiązania opracowanego przez Google, mającego na celu dostosowanie reklam online do poziomu zgody na przetwarzanie danych osobowych, wyrażonej przez użytkowników. Jest to update wcześniejszej wersji Consent Mode, która została wprowadzona jako odpowiedź na coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, takie jak RODO.
W przypadku, gdy użytkownik wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych, reklamy mogą być wyświetlane w sposób bardziej spersonalizowany, co zwiększa efektywność kampanii reklamowych. Jednakże, jeśli użytkownik nie wyrazi zgody lub zdecyduje się na ograniczenie przetwarzania danych, Consent Mode v2 umożliwia dostosowanie strategii reklamowej w taki sposób, aby i wtedy kampanie były efektywne, jednocześnie respektując prywatność użytkowników.
Dodatkowo w najnowszej wersji narzędzia wprowadzono kilka istotnych usprawnień i funkcji, które pozwalają reklamodawcom lepiej zarządzać danymi użytkowników i dostosować swoje działania reklamowe do zmieniających się regulacji i oczekiwań dotyczących prywatności.
Jak działa Consent Mode v2?
Zgoda na pliki Cookies
Od momentu wprowadzenia ostatniej aktualizacji przepisów, użytkownicy odwiedzający strony internetowe muszą mieć możliwość wyrażenia częściowej lub całkowitej zgody na przetwarzanie ich danych, w tym plików cookies. Muszą posiadać również możliwość całkowitego odrzucenia zgody. To kluczowy element, ponieważ pliki cookies są powszechnie wykorzystywane do zbierania danych potrzebnych do ukierunkowania reklam.
Zanim zaczęto przykładać wagę do prywatności użytkowników, ich pliki cookies były zbierane na stronie, bez ich informowania. W późniejszym czasie, po pierwszej aktualizacji prawa, na stronie musiało wyświetlać się okno, informujące użytkownika o tym, że dana witryna zbiera i przetwarza jego dane. Zwiększanie obostrzeń prawnych, dotyczących polityki prywatności, doprowadziło do wymogu w postaci wyświetlania okna, w którym użytkownik sam może zadecydować o tym czy i które dane chce udostępniać.
W kontekście Consent Mode v2, opcja, którą zaznacza użytkownik, wybierając dane, które chce przekazać, ma bezpośredni wpływ na reklamy, które są mu później wyświetlane.
Schemat działania
Consent Mode działa w oparciu o pewien schemat, który pozwoli Ci zrozumieć co w praktyce kryje się za tym rozwiązaniem.
- Jakich zgód udzielił użytkownik?: Kiedy użytkownik odwiedza stronę internetową, Consent Mode v2, dzięki kluczom API, analizuje informacje dotyczące zgody na przetwarzanie danych, w tym plików cookies. Czy zgoda została udzielona w pełni, częściowo, czy wcale?
- Uruchomienie skryptów: Co do zasady jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych, skrypty nie powinny się wcale uruchomić podczas jego sesji. Z kolei wyrażona zgoda oznaczać powinna uruchomienie skryptów, zbierających dane.
Zwróć uwagę!
Nie bez powodu użyliśmy sformułowania “co do zasady”! Niejednokrotnie zdarza się, że skrypty uruchamiają się na stronach już w momencie rozpoczęcia sesji, zanim jeszcze użytkownik określi czy i jakie dane chce przekazywać. Jest to więc sytuacja, w której banner z plikami cookies absolutnie nie spełnia swojej roli.
Chcesz zweryfikować czy skrypty na Twojej stronie uruchamiają się w odpowiednim momencie?
Skontaktuj się z nami! - Przekazanie danych: Jeśli użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie danych są one przesyłane do baz danych lub narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics 4.
Dlaczego musisz wdrożyć Consent Mode v2?
Google alarmuje:
„Firmy kierujące reklamy do użytkowników w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) muszą wdrożyć platformę do uzyskiwania od użytkowników końcowych zgody oraz komunikowania im prośby o jej udzielenie za pomocą trybu uzyskiwania zgody. Pomóż swoim klientom stworzyć solidne podstawy do mierzenia skuteczności reklam za pomocą trybu uzyskiwania zgody.
Podczas konfiguracji trybu uzyskiwania zgody możesz przedstawić użytkownikowi wybory dotyczące zgody, które są wymagane na platformach reklamowych Google zgodnie z Polityką zgody użytkownika z obszaru UE firmy Google. Dzięki temu mogą oni korzystać z funkcji takich jak personalizacja reklam oraz dokładniej mierzyć konwersje.
Skontaktuj się z jednym z partnerów Google obsługujących Platformę do zarządzania zgodą użytkowników, aby móc przedstawiać użytkownikom końcowym dostępne opcje wyboru i skutecznie uzyskiwać od nich zgodę, a także by dowiedzieć się więcej o warstwowych rozwiązaniach i strukturach cenowych.”
Jako oficjalny partner Google pomożemy Ci dostosować stronę do niezbędnych wymagań!
Wdrożenie Consent Mode v2 ma kluczowe znaczenie dla reklamodawców z kilku ważnych powodów. Niedostosowanie się do zmian w regulacjach dotyczących ochrony danych osobowych może wiązać się z poważnymi konsekwencjami, takimi jak naruszenie przepisów, zawieszenie konta reklamodawcy czy utrudnienia w prowadzeniu kampanii remarketingowych.
- Zgodność z przepisami: Kraje Europy wprowadziły restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, takie jak RODO. Niedostosowanie się do tych przepisów może prowadzić do surowych kar finansowych i sankcji prawnych. Wdrożenie Consent Mode v2 wynika więc z obowiązku dostosowania się do prawa. Nowe regulacje wchodzą w życie już w marcu bieżącego roku, a więc to ostatni dzwonek na dostosowanie się do nich!
- Zawieszenie konta reklamodawcy: Jeśli nie dostosujesz swoich działań reklamowych do wymagań dotyczących zgody na przetwarzanie danych, platformy reklamowe, takie jak Google Ads, mogą zawiesić Twoje konto. To oznacza, że nie będziesz mógł prowadzić reklam ani korzystać z usług reklamowych.
- Ograniczenia w remarketingu: Remarketing to ważna strategia reklamowa, która polega na docieraniu do użytkowników, którzy wcześniej wchodzili w interakcję z Twoją stroną internetową. Bez odpowiedniej zgody użytkownika na przetwarzanie danych, prowadzenie kampanii remarketingowych staje się trudniejsze, a efektywność może być znacznie ograniczona.
- Utrata zaufania użytkowników: Jeśli nie respektujesz prywatności użytkowników i ich preferencji dotyczących danych, możesz utracić zaufanie swoich odbiorców. To może prowadzić do spadku zaangażowania oraz utraty lojalności klientów.
- Optymalizacja efektywności reklam: Consent Mode v2 umożliwia dostosowanie strategii reklamowych do poziomu zgody użytkowników, co może prowadzić do bardziej efektywnych kampanii. Spersonalizowane reklamy mają większą szansę na sukces niż ogólnikowe, niezależnie od tego, czy użytkownik wyraził pełną zgodę, ograniczoną zgody czy zdecydował się na rezygnację z przetwarzania danych.
W obliczu surowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i konsekwencji prawnych, jakie niesie za sobą ich naruszenie, wdrożenie Consent Mode v2 staje się obowiązkiem każdego reklamodawcy. Zaniedbanie tych kwestii może prowadzić do zawieszenia konta reklamowego, utraty zaufania klientów oraz ograniczenia możliwości prowadzenia kampanii remarketingowych.
Jednakże warto zauważyć, że Consent Mode v2 to także narzędzie optymalizacji efektywności reklam, pozwalające dostosować kampanie do preferencji użytkowników. Dzięki niemu reklamy mogą być bardziej spersonalizowane, co zwiększa ich skuteczność. To również narzędzie, które pomaga reklamodawcom znaleźć właściwą równowagę między skutecznością reklam a poszanowaniem prywatności użytkowników, co jest kluczowym aspektem budowania trwałych relacji i osiągania celów biznesowych.
Nie chcesz tracić swojego konta reklamowego, ale wdrażanie Consent Mode Cię przerosło? – zaufaj specjalistom. Jako WP-Opieka posiadamy status oficjalnego Partnera Google, co gwarantuje wysoką jakość świadczonych przez nas usług.
Skontaktuj się z nami, a z pewnością Ci pomożemy!
Sprawdź naszą ofertę