Logo Google na widżecie opinii o firmie
Nasza ocena Google 4.8
Gwiazdki wskazujące skalę ocen w widżecie opinii o firmie

Wdrożenie wytycznych WCAG

Człowiek siedzi przed komputerem. Na ekranie wyświetlane są różne kontrastowe kształty, nawiązujące do dostępności stron.
Pełna dostępność Twojej strony

Wdrożenie wytycznych WCAG

Jesteś pewien, że każdy użytkownik ma możliwość, by swobodnie korzystać z Twojej strony internetowej?

WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) to zestaw wytycznych, które pomagają dostosować witryny do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, takimi jak problemy ze wzrokiem, słuchem czy motoryką. Wdrażając je na swojej stronie, możesz wiele zyskać!

  • Otwierasz swoją stronę na szersze grono odbiorców. Osoby z niepełnosprawnościami stanowią ponad 25% społeczeństwa Unii Europejskiej
  • Sprawiasz, że Twoja firma będzie postrzegana jako otwarta, przyjazna i odpowiedzialna.
  • Unikasz potencjalnych kar finansowych. W 2025 roku wdrożenie wytycznych WCAG stanie się obowiązkowe również dla sektora prywatnego (dotychczas kwestia ta dotyczyła głównie sektora publicznego), a brak wdrożenia może wiązać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami.
ZAMÓW USŁUGĘ Skontaktuj się z nami
Dostosujemy Twoją stronę do aktualnych przepisów

Co obejmuje usługa wdrożenia wytycznych WCAG?

Audyt dostępności

Przeanalizujemy Twoją stronę pod kątem zgodności z WCAG, wskazując elementy wymagające poprawy.

Poprawę kluczowych obszarów

Dostosujemy takie elementy jak kontrast kolorów, nawigacja z wykorzystaniem klawiatury czy hierarchia nagłówków.

Optymalizację kodu strony

Przeprowadzimy optymalizację kodu, która zwiększy dostępność, nie wpływając negatywnie na wygląd ani działanie witryny.

Testowanie

Przeprowadzimy testy, aby upewnić się, że strona spełnia potrzeby różnych grup odbiorców.
Czy musisz dostosować swoją stronę?

Kogo obejmuje obowiązek wdrożenia WCAG?

Do niedawna wdrożenie wytycznych WCAG koncentrowało się głównie na instytucjach publicznych – takich jak organy władzy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje budżetowe, publiczne placówki opieki zdrowotnej, uczelnie oraz instytucje kultury.

Najnowsze przepisy zmieniają ten stan rzeczy – do zapewnienia dostępności swoich produktów i usług są teraz zobowiązane wszystkie firmy zajmujące się e-handlem i nie będące mikroprzedsiębiorstwami.!

Nowe regulacje obejmują szeroki wachlarz sektorów, w tym technologie informacyjno-komunikacyjne, transport oraz bankowość. W praktyce ustawa dotyczy m.in.:
  • Produktów: komputerów, smartfonów, terminali płatniczych, urządzeń do odprawy samoobsługowej, automatów wydających bilety kolejowe oraz czytników e-booków.
  • Usług: e-handlu, e-usług i bankowości detalicznej.
FAQ

Mamy odpowiedzi na Twoje pytania

Co to są wytyczne WCAG?

To zestaw międzynarodowych standardów, które pomagają tworzyć strony internetowe dostosowane do potrzeb każdego użytkownika. Obejmują aspekty takie jak czytelność, łatwość nawigacji czy obsługa za pomocą różnych urządzeń. Więcej na temat WCAG przeczytasz w naszym artykule.

Czy dostosowanie strony do WCAG jest obowiązkowe?

Do niedawna w Polsce ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej zobowiązywała jedynie instytucje publiczne – m.in. urzędy, szkoły, uczelnie czy przedszkola – do stosowania standardu WCAG. Zmiana nastąpiła, gdy 15 maja ogłoszono ustawę z 26 kwietnia 2024 r., wdrażającą dyrektywę UE o dostępności produktów i usług (Europejski Akt o Dostępności, EAA). Nowe przepisy, opracowane przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, rozszerzają obowiązek wdrożenia WCAG także na przedsiębiorców. Od czerwca 2025 r. firmy z określonych branż, które nie są mikroprzedsiębiorstwami (zatrudniających poniżej 10 osób i osiągających roczny obrót poniżej 2 mln euro), będą musiały spełniać nowe wytyczne – co dotyczy również handlu internetowego.

Czego dotyczą standardy WCAG?

Standardy WCAG opierają się na czterech podstawowych filarach:
  • Postrzegalność: Informacje i elementy interfejsu muszą być wyraźne i zrozumiałe.
  • Funkcjonalność: Nawigacja powinna być intuicyjna, niezależnie od używanej metody (dotyk, klawiatura, mysz, głos).
  • Zrozumiałość: Treść i struktura witryny muszą być czytelne.
  • Solidność: Strona działa poprawnie na różnych urządzeniach i programach (np. czytnikach, smartfonach, przeglądarkach, systemach operacyjnych).

Jak określić czy strona jest dostępna?

Strona jest w pełni dostępna, gdy spełnia wszystkie kryteria WCAG – oparte na 4 zasadach i 13 wytycznych, obejmujących kod, treść i funkcjonalność. Dostępność ocenia się na trzech poziomach: A (minimalny), AA (zalecany) i AAA (komfortowy). Standard WCAG 2.1 wymaga poziomów A i AA, natomiast AAA jest opcjonalny.

Czy wdrożenie WCAG wpłynie na wygląd mojej strony?

Dbamy o to, aby wszystkie zmiany były zgodne z estetyką Twojej witryny. Dostępność nie oznacza rezygnacji z estetyki i Twojego brandingu!
Komputer, na którym wyświetlają się klucze oraz kłódki.
Nie ryzykuj!

Co grozi za brak wdrożenia WCAG?

Brak dostosowania Twojej strony internetowej to ryzyko, które może znacząco wpłynąć na Twój biznes i wizerunek.

Nowe przepisy przewidują możliwość nakładania kar finansowych oraz ich łączenia w przypadku uporczywego naruszania zasad dostępności. Niedostosowanie Twojej witryny do obowiązujących standardów może skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi, a wspomniane kary finansowe mogą przekraczać nawet 20 000 złotych! Ryzykujesz również utratą pozytywnego wizerunku w oczach Twoich Klientów.

Zamów wdrożenie rozwiązania
Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Nie wiesz, który pakiet wybrać? Chcesz poznać więcej szczegółów naszej oferty?

Wyślij do nas wiadomość, a my odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!

Samolot ikona

    + Dodaj załącznik
    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (rozporządzenie ogólne), informuję, iż:
    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest UDI Group Sp. z o.o., ul. Marszałkowska 58, 00-545 Warszawa;
    2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest: Katarzyna Płotka (iod@udigroup.pl);
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach związanych z realizacją powyższego zapytania, w tym przedstawienia oferty oraz realizacji prac związanych z zapytaniem;
    4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych jest UDI Group Sp. z o.o., ul. Marszałkowska 58, 00-545 Warszawa;
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to celowe, z uwagi na złożone zapytanie;
    6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    7. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do urzędu kontroli, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r;
    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek konieczne w celu realizacji przesyłanego zapytania.
    Zaufali nam

    Nasi Klienci

    Logo tuz.pl
    Logo pan.pl
    Logo uwr.edu.pl
    Logo uw.edu.pl
    Logo baumabrick.com
    Logo nicolausbank.pl
    Logo bitdefender.pl
    Logo beretta.pl
    Logo merito.pl
    Logo revbud.pl
    Logo aniro.pl
    Logo barr.pl
    Logo 2godzinydlarodziny.pl
    Logo conquest.pl
    Logo virtal.pl
    Logo wydawnictwolira.pl
    Logo eib.com.pl
    Logo fst.torun.pl
    Logo czystaodwaga.pl
    Logo jameshawk.pl
    Logo crankk.pl
    Logo globkurier.pl
    Logo inwi.pl
    Logo infopraca.pl
    Logo pafpio.pl
    Logo napogloves.pl
    Logo ins24.pl
    Logo libet.pl
    Logo motos.pl
    Logo nexus.cool.pl
    Logo notus.pl
    Logo musicart.pl
    Logo hrstowarzyszenie.pl
    Logo retencja.pl
    Logo autosiili.com
    Logo unipack.pl
    Logo zgranapaczka.com
    Logo soundclub.pl
    Logo soundrebels.com
    Logo norsan-omega.pl
    Logo quantaenergy.pl
    Logo dolina-noteci.pl
    Logo thinkco.pl
    Logo arminska.pl
    Logo nadarra.eu
    Logo powislanski.pl
    Logo zreen.it
    Logo speedway.torun.pl