Google Ads to narzędzie, które stanowi potężne wsparcie dla firm i przedsiębiorców, pozwalając na docieranie do szerokiego grona potencjalnych klientów i zaznaczenie swojej obecności w Internecie. Jednak nie wszystkie branże i produkty mogą być prezentowane w ramach tej platformy bez ograniczeń. Poznaj zasady i regulacje, które określają, jakie produkty i usługi można reklamować, a które są surowo zabronione.

Niedozwolone treści
Podróbki produktów
Google Ads swoją polityką dąży do sprawiedliwego i uczciwego rynku, dlatego zabrania reklamowania podróbek produktów. Reklamy podróbek mogą wprowadzać konsumentów w błąd i prowadzić do nieumyślnego zakupu produktów niskiej jakości, a nawet niebezpiecznych. Ponadto reklamowanie nieoryginalnych produktów może szkodzić producentom tych prawdziwych
Produkty i usługi niebezpieczne
Google Ads kładzie nacisk na bezpieczeństwo użytkowników, dlatego zabrania promowania produktów lub usług, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia. Do tej kategorii można zaliczyć takie kwestie jak: narkotyki, substancje psychoaktywne, broń, amunicję, instrukcje wytwarzania materiałów wybuchowych czy produkty tytoniowe.
Umożliwianie nieuczciwego postępowania
Google Ads dąży do stworzenia uczciwego środowiska reklamowego, gdzie firmy konkurują na równych zasadach. Promowanie nieuczciwych praktyk zakłóca tę równowagę. Ponadto
może wprowadzać konsumentów w błąd. Do takich praktyk zaliczyć można oprogramowania czy instrukcje hakowania, usługi generujące sztuczny ruch w witrynach czy fałszowanie dokumentów.
Nieodpowiednie treści
Google Ads zabrania reklamowania treści, które szokują lub promują nienawiść, aby utrzymać poziom kultury i etyki w środowisku reklamy online. Zakaz ten chroni również użytkowników przed treściami, które mogą być dla nich obraźliwe lub zwyczajnie nieodpowiednie. Do nieodpowiednich treści można zaliczyć takie, które zawierają dręczenie lub zastraszanie, dyskryminację, drastyczne zdjęcia wypadków lub scen zbrodni. Treści zawierające wulgarny język, reklamy handlu zwierzętami czy roślinami zagrożonymi wyginięciem gatunku, a także promujące okrucieństwo wobec zwierząt również są zakazane.
Ograniczone treści
Dlaczego reklamy podlegają ograniczeniom?
W świecie reklamy online istnieje wiele różnych kontekstów, w jakich mogą być wyświetlane reklamy. Dlatego też Google Ads wprowadza pewne ograniczenia w zależności od tego, w jakim środowisku reklamy są prezentowane oraz jakie są ich treści. Oznacza to, że niektóre reklamy mogą być akceptowane w pewnych sytuacjach, ale odrzucane w innych. To ważne rozróżnienie, które wynika z troski o bezpieczeństwo i doświadczenie użytkowników.
Rodzaje ograniczonych treści
- Treści o charakterze seksualnym
Reklamy o charakterze seksualnym podlegają ograniczeniom i wyświetlane są tylko w określonych przypadkach, w zależności od preferencji użytkownika i przepisów prawa. Reklamy te niepodważalnie nie mogą być kierowane do osób nieletnich. - Alkohol
Reklamy związane z alkoholem i napojami alkoholowymi, a nawet tymi przypominającymi alkohol muszą być zgodne z lokalnymi przepisami i standardami branżowymi oraz nie mogą być skierowane na osoby nieletnie. - Prawa autorskie
Reklamy nie mogą wykorzystywać treści chronionych prawem autorskim bez upoważnienia reklamodawcy przez właścicieli tych treści. Reklamodawcy, którzy mają upoważnienie do korzystania z treści chronionych prawem autorskim, muszą uzyskać odpowiedni certyfikat od Google. - Hazard i gry
Reklamy hazardu muszą przestrzegać surowych zasad, w tym promowania odpowiedzialnego hazardu i targetowania reklam tylko na zatwierdzone kraje. Ograniczeniom podlegają kasyna, strony do obstawiania pokera lub zakładów sportowych czy loterie. - Opieka zdrowotna i leki
Reklamy związane z opieką zdrowotną i lekami muszą przestrzegać obowiązujących lokalnie przepisów prawnych, a niektóre treści zdrowotne nie mogą być reklamowane w ogóle. - Treści polityczne
Reklamy polityczne muszą przestrzegać przepisów wyborczych na obszarze, na którym są kierowane, włączając w to okresy ciszy wyborczej. - Usługi finansowe
Reklamy produktów i usług finansowych muszą przestrzegać przepisów krajowych i lokalnych oraz dostarczać użytkownikom odpowiednich informacji. - Treści kierowane do dzieci
Reklamy treści przeznaczonych dla dzieci nie mogą być spersonalizowane.
Zakazane i ograniczone branże
Branże, które podlegają ograniczeniom w Polsce
- Przemysł alkoholowy
- Branża tytoniowa
- Obszar medyczny ( z wyjątkiem leków bez recepty)
- Branża finansowa (z wyjątkami, które znajdziesz TUTAJ.)
- Hazard
- Produkcja materiałów wybuchowych
- Przemysł zbrojeniowy
- Branża erotyczna
Produkty, których nie możesz reklamować w Polsce
- Narkotyki
- Inne produkty i substancje niebezpieczne
- Pomoc techniczna firm zewnętrznych (nieautoryzowane serwisy)
- Niezatwierdzone suplementy
Więcej o zasadach i polityce Google znajdziesz w naszym artykule:
Reklama Google Ads – jakich zasad się trzymać i na co uważać?
Podsumowanie
Google regularnie aktualizuje swoje zasady i regulacje, dlatego warto być na bieżąco z najnowszymi wytycznymi i dostosowywać swoje kampanie reklamowe do obowiązujących przepisów. Tylko w ten sposób możesz uniknąć konsekwencji naruszenia zasad i cieszyć się skutecznymi kampaniami w Google Ads. Dla reklamodawców są to ważne wytyczne, które pomogą zachować jakość i rzetelność reklam w Internecie. Zrozumienie tych zasad oraz ich przestrzeganie jest kluczowe dla skutecznej i legalnej reklamy Twojego biznesu.
Jeśli nie jesteś pewien czy Twoje produkty lub usługi mogą być reklamowane w ramach Google Ads – zaufaj specjalistom. Jako WP Opieka posiadamy status oficjalnego Partnera Google, co gwarantuje wysoką jakość świadczonych przez nas usług. Przeprowadzimy audyt Twoich kampanii i zasugerujemy zmiany konieczne do wprowadzenia. A jeśli nie masz czasu na wdrażanie zmian zrobimy to za Ciebie!
Skontaktuj się z nami, a z pewnością Ci pomożemy!
Sprawdź naszą ofertę