Ocena gwiazdkowa w WordPress i WooCommerce

Data dodania: 8 października 2019

Autor: Karolina Lewandowska

Google zezwala na ocenę m.in. produktów, organizacji, firm lokalnych, książek czy muzyki. Zwłaszcza możliwość oceny produktów może być szczególnie przydatna administratorom sklepów internetowych. Gwiazdki są dla klienta dodatkową wiadomością na temat sprzedawanego towaru. Pozytywne oceny produktów wraz z możliwym komentarzem świadczą o profesjonalnym podejściu do Klienta oraz wzbudzają zaufanie. Zastanawiasz się nad oceną gwiazdkową na swojej stronie? U nas znajdziesz najważniejsze informacje na temat Google rating rich snippet – czyli oceny gwiazdkowej. Sprawdź, czy warto!

Gwiazdki ocen i rich snippets – czym one są?

Ocena gwiazdkowa w WordPress to inaczej dodatkowe informacje o sklepie w postaci ocen, wyświetlane w wynikach Google. Zmiana tradycyjnych napisów na kolorowe symbole jest świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkowników.

 źródło: wyszukiwarka Google

 

To rozwiązanie jest najczęściej wykorzystywane w przypadku sklepów WooCommerce lub blogów, ale także przy opisach potraw lub placówek medycznych. Rich snippets są zaś wzbogaconymi o różne elementy opisami stron, które także są wyświetlane użytkownikom wyszukiwarki Google. Tymi elementami mogą być informacja o cenie, czy dostępności produktu, średnia ocen użytkowników czy zdjęcie.

 

źródło: wykres PKB, wyszukiwarka Google

 

Kolejnym, nie mniej istotnym pojęciem są dane strukturalne Google, których zadaniem jest katalogowanie informacji. Gdy dane są dobrze zaimplementowane, potrafią określić jakiego typu treści znajdują się na stronie. Ważne jest by robot prawidłowo rozumiał treść danych widniejących na stronie, bo to one są jednym z najważniejszych czynników rankingowych SEO.

Ostatnie zmiany w ocenach gwiazdkowych wyszukiwarki Google

Ostatnia zmiana w wyszukiwarce Google sprawiła, że wiele stron nadużywających oceny gwiazdkowej musiała z nich zrezygnować. Dlatego wdrożenie gwiazdek na serwis powinno być zgodne z wytycznymi od Google’a. Wcześniej wiele stron oceniało gwiazdkami również zwykłe artykuły, aby wyróżnić je w wynikach wyszukiwania. Aktualnie z gwiazdek przy artykułach nadal można korzystać, ale nie będą już one widoczne w wyszukiwarce. Są jednak wartościową informacją dla klienta.

Poza tym Google pozwala na wyróżnienie w wyszukiwarce m.in. produktów, firm lokalnych, książek czy przepisów kulinarnych. Oznacza to, że ostatnia zmiana w ocenach gwiazdkowych jest z korzyścią dla osób prowadzących np. sklep internetowy.

Ocena gwiazdkowa w danych strukturalnych – czemu warto?

Ocena gwiazdkowa w danych strukturalnych powoduje, że opinie oraz recenzje dotyczące organizacji lub produktu są widoczne w wyszukiwarce Google. Jest to źródło zapewniające wiarygodność administratorowi strony, bo dla klientów liczy się głównie szybka wysyłka, dobry kontakt ze sprzedającym oraz możliwość zwrotu produktu, zaś w przypadku restauracji dobra jakość podawanego jedzenia. Rozwiązanie to daje możliwość wystawienia oceny gwiazdkowej nie tylko produktów, ale także samej wizytówki firmy, muzyki czy filmu. Dzięki temu przedmiot posiadający gwiazdki ocen ma szansę wypaść znacznie lepiej na tle swojej konkurencji.

Rich snippets daje możliwość wystawienia oceny wyłącznie raz – bez względu na rodzaj używanego urządzenia. Stanowi to nie tylko wygodę – bo bez znaczenia jest fakt czy korzystasz akurat z telefonu lub tabletu, ale jest swoistym gwarantem wiarygodności oceny – ze względu na brak możliwości wystawienia kolejnej opinii z tych samych urządzeń. Ocena w postaci gwiazdek jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż tekst, bo klient w pierwszej kolejności odczytuje właśnie znaki i kolory. Taka strona wizualnie wypada znacznie lepiej wśród konkurencji, gdyż pozytywne opinie w postaci symboli mogą szybciej przykuć uwagę użytkowników niż tradycyjne metody.

 

 wygląd wtyczki od WP-opieka na stronie sklepu jednego z klientów

 

Wtyczka WordPress z oceną gwiazdkową

Mimo iż niedawno wprowadzone przez Google zmiany nieco komplikują wykorzystanie całego potencjału ocen gwiazdkowych, to prace nad przystosowaniem i udoskonaleniem naszej autorskiej wtyczki wciąż trwają. Już teraz jednak nasi specjaliści WordPress są w stanie zaoferować możliwość przekierowywania opinii bezpośrednio do wyszukiwarki dotyczących sklepu internetowego oferującego jeden produkt lub stron internetowych będących organizacjami, poprzez wdrożenie Google Rating Rich Snippet dla systemów WordPress i WooCommerce. Rozwiązanie stworzone przez WP-opieka jest zgodne z aktualnymi wymogami i umożliwia zwiększenie widoczności powyższych stron w internecie.

Nasza autorska wtyczka pozwala na opiniowanie strony w skali 1-5, z możliwością wystawiania ocen połówkowych na komputerach i urządzeniach mobilnych, z możliwością wystawienia opinii przez daną osobę wyłącznie raz – brak możliwości wystawienia kolejnej opinii/komentarza dzięki rozpoznaniu adresu IP. Mimo tego, że adresy są rozpoznawane, WP-opieka używa mechanizmów, które szyfrują dany adres, co zapewnia bezpieczeństwo wszystkim korzystającym z opcji gwiazdkowania.

Plugin WordPress sprawia, że opinie ze strony są bezpośrednio widoczne w wyszukiwarce Google, a w odróżnieniu od innych wtyczek – wtyczka WP-opieka jest tak skonstruowana, że zasada działania nie zmienia się po dynamicznym przeładowaniu części strony.

Na stronę wyszukiwarki Google trafia zawsze pierwszy element – czyli pierwsza opinia/komentarz, jednak jest też możliwe wskazanie wytypowanego elementu, który ma być ukazany, w zależności od preferencji administratora strony. Ponadto edytowalne ustawienia umożliwiają zróżnicowanie wyglądu wtyczki, dzięki czemu po każdej zmianie opcja opiniowania może wyglądać zupełnie inaczej.

 

wygląd wtyczki od WP-opieka na stronie sklepu jednego z klientów

 

Dlaczego warto zastosować gwiazdki ocen z wtyczką WordPress?

Podstawową zaletą wdrożenia Google Rating Rich Snippet dla WooCommerce jest możliwość jednorazowego wystawienia opinii w parę sekund, bez względu na rodzaj używanego urządzenia. Nasze rozwiązanie eliminuje powszechny problem fałszywych opinii, zarówno pozytywnych jak i negatywnych, wystawianych przez te same osoby. 

Dzięki wtyczce WP-opieka sprzedawca zyskuje większą wiarygodność sklepu opartego o WooCommerce (albo organizacji którą reprezentuje), a także daje użytkownikom możliwość zapoznania się z jakością świadczonych przez niego usług.

Opracowany przez nas plugin, umożliwia naszym Klientom jego personalizację w dowolnym zakresie, dzięki czemu po dokonaniu kilku zmian może się zupełnie inaczej prezentować. Zawarta w nim metoda opiniowania pozwala na uzyskanie w szybki i prosty sposób nowego grona odbiorców.

 

Wszystkich zastanawiających się czy warto – zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści wytłumaczą jak funkcjonuje wtyczka oraz bezproblemowo przeprowadzą jej wdrożenie. Możliwość implementacji autorskiego rozwiązania daje możliwość konfiguracji wtyczki pod wymagania Klientów, która jest niemożliwa w przypadku wtyczek dostępnych w komercyjnych repozytoriach.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny.

*