Od czasu, kiedy media społecznościowe urosły w siłę i stały się jednym z najpopularniejszych kanałów marketingowych, pojawiły się pytania o to, czy posiadanie własnej strony internetowej jest w ogóle potrzebne? Opinii oczywiście było wiele, niemniej dziś już chyba nikt nie ma wątpliwości, że zestawianie obu kanałów we wzajemnej opozycji, jest działaniem błędnym, a jedyną słuszną i bezsprzecznie prawidłową drogą jest dywersyfikacja kanałów dotarcia do klienta. Dlatego, jeżeli chcemy odnieść sukces i być zauważalnym w Internecie, należy korzystać z maksymalnej ilości mediów, odpowiednio dostosowując do nich prezentowane treści. Da to nam gwarancję kompletnego przekazu i uwiarygodni nas w oczach odbiorców, jednocześnie dając nam poczucie bezpieczeństwa: w razie problemów z którymkolwiek z kanałów, pozostajemy w kontakcie z klientem poprzez inny.
Choć tak naprawdę relacje między rodzajem medium a zaangażowaniem użytkowników zależne są od branży, to jednak nie ulega wątpliwości, że najpopularniejszym medium społecznościowym jest serwis Marka Zuckerberga. Praktycznie każda witryna odsyła dziś do Facebooka na wiele sposobów, mało tego, za jego pośrednictwem możemy nawet logować się dzisiaj do wielu stron, usług, czy aplikacji. Istnieje szerokie spektrum integracji strony z Facebookiem, od bardzo podstawowych, po zaawansowane. Tu skupimy się na prostych kwestiach, które każdy z użytkowników może wdrożyć na swojej stronie samodzielnie, bez potrzeby pomocy developera.
Facebook Page Plugin
Pomijając kwestię tego, że większość motywów na chwilę obecną zawiera już odnośniki social media np. w postaci ikon zebranych w menu społecznościowe, najprostszym i zarazem najpowszechniejszym narzędziem, którego w razie potrzeby, możemy użyć samodzielnie jest Page Plugin. Niegdyś był to tak zwany Like Box – widget w postaci okienka z miniaturą zdjęcia profilowego i tła fanpage’a wyświetlający jednocześnie liczbę polubień i kilka losowych fotek użytkowników, którzy to lubią.
Jak zaimplementować Page Plugin?
Implementacja widgetu jest bardzo prosta i może przebiegać dwutorowo – za pomocą odpowiedniej wtyczki lub po prostu z kreatora udostępnionego przez Facebook pod adresem: https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin. Znajduje się tam dostęp do narzędzia, które umożliwia wybranie odpowiedniego fanpage’a, do którego będzie kierowała nasza strona, jak również kilka checkboxów, pozwalających na dostosowanie kilku wizualnych opcji naszego pluginu.
W miejscu Facebook Page URL wpisujemy oczywiście adres naszej strony na Facebooku, czyli np. https://www.facebook.com/wpopieka/. Natomiast w polu Tabs mamy do wyboru kilka możliwości implementacji treści, która będzie nam się wyświetlała:
Po wszystkim klikamy przycisk Get Code, wybieramy opcję „pływająca ramka”, a pojawiający się kod kopiujemy i wklejamy w pożądanym przez nas miejscu na naszej stronie, np. w widgecie sidebaru, albo poprzez wybór nowego bloku typu shortcode w edytorze Gutenberg.
I gotowe. Gdyby jednak w tej czy innej kwestii związanej z integracją Facebooka (i nie tylko) potrzebna była pomoc specjalisty, zapraszamy do kontaktu.