Dodanie pola NIP w WooCommerce – jak to zrobić?

Data dodania: 27 listopada 2019

Autor: Karolina Lewandowska

Wtyczka WooCommerce jest bezpłatnym oprogramowaniem typu open-source, na które decyduje się wiele osób zainteresowanych prowadzeniem sklepu online. Dzięki możliwości dowolnej modyfikacji kodu wtyczki oraz dopasowania go do swoich potrzeb, można go w prosty sposób rozbudować, co sprawia, że użytkownicy bardzo chętnie decydują się na to rozwiązanie.

Niestety, mimo wielu zalet wtyczki, takich jak łatwość wdrożenia czy intuicyjna obsługa kokpitu, popularny system do prowadzenia sklepu internetowego, domyślnie nie przewiduje możliwości wprowadzenia NIP-u. Jak można poradzić sobie z tym problemem? O tym w poniższym artykule!

Pole NIP? Konieczne do wystawienia faktury!

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, do wystawienia faktury osobom prowadzącym działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstwom, niezbędne jest dołączenie do niej numeru NIP. W przypadku braku możliwości wypełnienia pola NIP, klienci zostają pozbawieni wyboru sposobu rozliczenia zakupów. A to oznacza, że Twój sklep internetowy może, z tego powodu stracić część klientów. Czy można z tym, coś zrobić? Mimo, że opcja dodania NIP-u nie została uwzględniona we wtyczce WooCommerce, istnieje wiele możliwości na jej dodanie.

 

Jakie możliwości daje pole NIP w WooCommerce?

W zależności od wprowadzonych ustawień, można skonfigurować różne opcje związane z wyświetlaniem się NIP-u na stronie oraz w innych miejscach np. mailu czy w systemie księgowym. Podstawową funkcjonalnością jest wprowadzenie opcji wyświetlenia w panelu administratora NIP-u, który został wpisany przez klienta w zamówieniu. Właściciel strony internetowej, może wybrać między ręcznym wystawianiem faktur a automatycznym, które jest wykonywane  za pomocą stworzonych do tego mechanizmów. Istnieje także możliwość przeprowadzenia integracji z systemem księgowym, którego zadaniem jest wystawianie faktur przy pomocy numerów NIP przesłanych przez administratora (WP-opieka również zajmuje się tego typu integracjami). Kolejnym miejscem, w którym można zastosować funkcję pola NIP są powiadomienia mailowe odnośnie złożenia zamówienia. Zarówno klient jak i właściciel sklepu są w stanie zobaczyć NIP, co ułatwi realizację zamówienia.

 

Jak dodać pole NIP do WooCommerce – różne sposoby

Rozwiązań tego problemu jest kilka. Można to zrobić za pomocą gotowych i dostępnych na rynku wtyczek, lub też skorzystać z powszechnego sposobu jakim jest własnoręczne dodanie pola NIP do WooCommerce przy pomocy użycia kodu. 

 

Własnoręczne dodanie NIP w WooCommerce – zalety

Jest to naszym zdaniem najbardziej korzystny sposób wprowadzenia pola NIP do WooCommerce. Dlaczego? Utworzony kod stanowi precyzyjną funkcjonalność skoncentrowaną dokładnie na tym, czego administrator potrzebuje. Zastosowanie takiej opcji nie powoduje zużycia pamięci w nadmierny sposób oraz spowolnienia strony. Jest to rozwiązanie stworzone w głównej mierze dla zaawansowanych użytkowników WordPressa, posiadających wiedzę w zakresie edycji plików PHP.

Decydując się na skorzystanie z usług WP-opieka nie ma potrzeby generowania dedykowanej wtyczki, bowiem wystarczy sprzężenie kodu ze stworzonym przez nas wcześniej motywem. Co więcej, w przypadku problemów z użyciem nowej funkcji lub potrzebą zastosowania zmian, zapewniamy pełne wsparcie techniczne.  

 

Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję, jak należy postępować podczas dodawania pola NIP do sklepu WooCommerce.

1. Istnieje dokumentacja WooCommerce dla programistów umożliwiająca stworzenie kodu, za pomocą wyszukania w niej akcji WordPress (czyli określonego momentu  w działaniu strony WordPress). A zatem istnieje możliwość dołączenia do akcji kolejnych elementów formularza, w tym NIP-u.

 

2. Kolejno, aby dodać pole NIP do zamówienia, należy wkleić kod w functions.php swojego motywu

 

3. By pole NIP było wyświetlane w panelu admina, należy użyć poniższego kodu

 

4. Następny krok zapewnia dodatkowe zastosowanie pola NIP w mailach, przy wstawieniu następującego kodu

 

5. Ostatnim etapem jest sprawdzenie czy utworzone pola NIP działają poprawnie w każdym miejscu, w którym został zastosowany kod.

 

Wtyczka WooCommerce NIP – funkcjonalność i wsparcie

Innym rozwiązaniem jest zastosowanie wtyczki WooCommerce NIP, która umożliwia m.in. dodanie pola NIP do ekranu szczegółów zamówienia w WooCommerce, edytowanie go w profilu użytkownika, czy walidację pola pod względem długości, numeryczności i poprawności sumy kontrolnej. Wielu użytkowników chwali sobie tę metodę dodania numeru NIP do strony, ze względu na szybkość wdrożenia i prostotę użycia, zapominając jednak o często występujących w niej błędach.

Zdarza się – mimo, że pole NIP jest poprawnie zaimplementowane – nie wszystkie jego funkcjonalności, które powinny się tam znaleźć, są zrealizowane. Należy się również liczyć z tym, że kody pochodzące z nieznanych źródeł, mogą zawierać liczne niedociągnięcia i przez to mogą być wielokrotnie aktualizowane.

Wsparcie techniczne przy tego rodzaju wtyczkach jest zazwyczaj zagraniczne (najczęściej anglojęzyczne), oraz dostępne na forach internetowych, gdzie jedyną formą kontaktu z twórcami wtyczki, jest przesłanie im pytania za pomocą formularza i oczekiwanie na odpowiedź. Zdarza się także, że wsparcia nie ma wcale, co staje się istotnym problemem przy nieprawidłowościach mogących wystąpić w zakresie funkcjonalności wtyczki – jej kompatybilności, braku regularnych aktualizacji czy innych wadach.

Nasuwa się tu pytanie czy korzystanie z powyższej wtyczki jest wystarczająco bezpieczne? Jeżeli dysponujemy wiedzą programistyczną z zakresu PHP, JS oraz CSS to poradzimy sobie z ewentualnymi problemami dotyczącymi wtyczki, jeżeli takiej wiedzy nie mamy to zdecydowanie lepiej skorzystać z pomocy specjalisty.

Wtyczka Faktury WooCommerce – zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur

Kolejnym sposobem na dodanie pola NIP w sklepie WooCommerce jest plugin Faktury WooCommerce. Charakteryzuje się znacznie szerszą funkcjonalnością w porównaniu do wcześniejszych rozwiązań, a jego główną opcją jest możliwość generowania, wystawiania, a także korygowania faktur PDF w WordPressie z panelu admina. Samo dodanie pola NIP jest tu jednym z wielu dodatkowych elementów. Administrator ma do dyspozycji masę innych opcji jak m.in. zarządzanie walutami, stawkami podatkowymi i metodami płatności przy wystawianiu faktur, generowanie raportów itp. Taka wtyczka może się okazać szczególnie przydatna, gdy mamy do czynienia z rozbudowanym sklepem internetowym, gdzie powyższe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić dużą ilość czasu oraz uprościć zarządzanie podatkami. Przy prowadzeniu zwykłego, nieskomplikowanego sklepu online, może się okazać, że większość takich funkcji jest kompletnie zbędna administratorowi i jedynie zwiększy zużycie pamięci strony WordPress, przyczyniając się w ten sposób do jej przeciążenia. Ostatecznie strona będzie spowolniona, a administrator nie będzie miał z tego rozwiązania żadnego pożytku.

Pomożemy Ci wstawić pole NIP do WooCommerce!

Jako specjaliści od WordPressa, staramy się osiągnąć cel naszych Klientów, przy użyciu jak najlepszych środków, by w ten sposób strona nie straciła na optymalizacji oraz osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie, bazując na wieloletnim doświadczeniu, umiejętnie wprowadzamy nowe rozszerzenia, żeby komfort korzystania ze sklepu WooCommerce był na coraz wyższym poziomie.

Powierzając nam dodanie pola NIP w Twoim sklepie internetowym, poza dużą oszczędnością czasu, zyskujesz gwarancję że powyższa funkcja będzie prawidłowo zaimplementowana. Jesteśmy także gotowi przeprowadzić dla Ciebie integrację strony z dowolnym systemem księgowym, tak abyś nie musiał wystawiać faktur własnoręcznie. W razie potrzeby wprowadzenia zmian lub aktualizacji, nasze wsparcie techniczne jest do Twojej dyspozycji. Jeśli masz pytania co do artykułu lub naszej oferty, skontaktuj się z nami!

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny.

*