Słowa kluczowe są fundamentem kampanii reklamowych w Google Ads. To one decydują o tym, czy Twoje ogłoszenia zostaną wyświetlone potencjalnym klientom. Skutecznie dobrane słowa kluczowe pomagają dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, zwiększając szanse na osiągnięcie celów reklamowych. Na początku warto jednak zrozumieć czym są słowa kluczowe oraz jak je wyszukać.
Co to są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to wyrażenia lub pojedyncze słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google w celu znalezienia konkretnej informacji. W kontekście reklam w Google Ads są to terminy, które są ściśle powiązane z Twoim produktem lub usługą. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep z obuwiem sportowym, odpowiednie słowa kluczowe mogą obejmować „buty do biegania”, „najlepsze sneakersy”, „obuwie sportowe”.
Dlaczego słowa kluczowe są ważne?
Wyszukiwanie w Google to sytuacja, w której użytkownicy aktywnie poszukują produktów lub rozwiązań. Wybierając trafne słowa kluczowe, możesz dotrzeć do osób, które są zainteresowane tym, co oferujesz, i skierować ich uwagę na Twoją ofertę. Zwiększa to szansę na konwersję. Ponadto, umożliwiają one precyzyjne docieranie do określonej grupy odbiorców, co wpływa na efektywność kampanii i minimalizuje marnowanie budżetu reklamowego. Warto wspomnieć, że wiele osób prowadzących samodzielnie swoje kampanie Google Ads usilnie upiera się przy generycznych słowach kluczowych, rezygnując przy tym ze słów z długiego ogona. Paradoksalnie to właśnie frazy long tail mogą być bardziej efektywne i przynosić lepsze rezultaty, niż te, które jako pierwsze przychodzą nam do głowy myśląc o danym produkcie czy usłudze. Poniżej wyjaśniamy czym dokładnie są słowa z długiego ogona (ang. long tail keyword):
Long tail keywords – dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową w celu znalezienia bardziej precyzyjnych wyników. W przeciwieństwie do krótkich i bardziej ogólnych słów kluczowych, long tail keywords składają się z kilku lub więcej wyrazów. Na przykład, zamiast używać słowa kluczowego „smartfon”, można skorzystać z long tail keyword, takiego jak „najlepszy smartfon z dobrym aparatem 48 Mpix”.
Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?
Istnieje wiele sposobów, aby znaleźć trafne frazy kluczowe dla Twoich kampanii. Oto kilka z nich:
- Burza mózgów: Zacznij od stworzenia listy słów i fraz, które są związane z Twoją działalnością. Zastanów się, jakie terminy potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć Twój produkt lub usługę.
- Dedykowane narzędzia: Wykorzystaj narzędzia takie jak Planer Słów Kluczowych Google, Senuto czy Ahrefs. Wprowadź swoje pomysły na słowa kluczowe i zobacz, jakie propozycje generuje narzędzie. Pokaże ono również szacunkowe ilości wyszukiwań i konkurencyjność danego słowa.
- Analiza konkurencji: Przejrzyj strony internetowe konkurencji i zobacz, jakie słowa kluczowe są używane w ich treści. To może dostarczyć cennych wskazówek dotyczących fraz, które mogą przyciągać uwagę potencjalnych klientów.
- Sugestie Google: Zaczynając wpisywać frazy w wyszukiwarce Google, zauważysz, że pojawią się sugestie uzupełnienia zapytania. To są popularne zapytania, które użytkownicy często wpisują. Mogą to być cenne inspiracje podczas wyboru słów kluczowych do Twojej kampanii.
- Long tail keywords: Oprócz popularnych fraz, warto skupić się także na tzw. długich ogonach (long tail keywords). To bardziej szczegółowe i mniej konkurencyjne terminy, które mogą przyciągnąć bardziej zainteresowane i gotowe do zakupu osoby.

Jak zaplanować skuteczną kampanię Google Ads krok po kroku?
Jeśli nie jesteś pewien czy Twoje słowa kluczowe są odpowiednio dobrane, bądź nie wiesz jak je wyszukać – zaufaj specjalistom. Jako WP-Opieka posiadamy status oficjalnego Partnera Google, co gwarantuje wysoką jakość świadczonych przez nas usług. Możemy skonfigurować Twoje kampanie, bądź przeprowadzić audyt tych, które już prowadzisz.
Skontaktuj się z nami, a z pewnością Ci pomożemy!
Sprawdź naszą ofertę